vanuit de hitte - Reisverslag uit Soest, Nederland van Marieke Boom - WaarBenJij.nu vanuit de hitte - Reisverslag uit Soest, Nederland van Marieke Boom - WaarBenJij.nu

vanuit de hitte

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 November 2012 | Nederland, Soest

Hoi hoi,

Het is alweer november! De tijd gaat toch echt hard. De dagen zijn ook zo gevuld met allerlei bezigheden, contacten en ontmoetingen.
We raken steeds meer ingeburgerd hier:-)De mensen hier vinden het toch ook bijzonder dat je hier zo een paar maanden bent.

We merken ook dat het gewoon ook een goeie tijd van ondersteuning en bemoediging is voor het andere nederlandse stel wat hier zit, Daniel en Jeanet, met wie we ontzettend goed contact hebben, leuk zo het samenzijn, gesprekken, koffie en spelletjes:-)Ook om te kijken hoe hun het zo ervaren als zendelingen te werken, waar lopen ze tegenaan etc. Hier kunnen wij ook weer van leren!

We hebben een goeie week gehad met kristi en moeder marieke, leuk om alles zo te laten zien en ze mee op sleeptouw te nemen en ze flink te zien zweten haha. Oa een beautymiddag gehad met de meiden en hebben ze gewoon mee gedraaid, gelopen en gehangen hier, vooral veel in de schaduw.

En zo mogen we nu alweer uitzien naar as maandag dat Arnoud, marieke's broer komt om een week hier voetbalclinics te geven op verschillende plekken hier. Chris heeft bij de voetbaltraining in bwiam wat jongens geselecteerd die ook mee zullen doen. Zo zal er een stukje bijbel gelezen worden, gebeden en natuurlijk flink gesport.

Verder, naast het werk met de studenten, geeft chris nog les in godsdienst hier, heeft inmiddels gepreekt, we draaien kidsclub, samen met Derk, onze canadese buurjongen, ik, marieke doe nu aerobics met de meiden hier, ga regelmatig even naar de markt voor wat contacten met de vrouwen daar, en willen we binnenkort gaan kijken wat we evt met de hivvoorlichting kunnen gaan doen.

Met ezra en leah gaat het allemaal z'n gangetje. Ezra is echt al helemaal ingeburgerd en praat zelfs al wat mandinga:-), speelt hier heerlijk in z'n blootje. Leah heeft het op het moment wat zwaarder met de hitte, is ook even ziek geweest, kiezen komen door en natuurliijk de gewone ontiwkkelingsperikelen erbij:-)Zo hebben we allemaal wat gekwakkeld met de gezondheid, gelukkig geen malaria.

We zijn dankbaar voor de zorg van God, die we hier echt zo mogen ervaren, dat hij in alles voorziet!

De eerst volgende keer dat we weer blog zullen schrijven, is meteen ook de laatste keer, begin december.
Sutto ye diyaa= goedenacht!

lieve groet van ons uit Gambia

ps. we proberen wat foto´s bij te voegen

• 02 November 2012 - 23:08

Anne&Arjan:

Hey lieverds,

fijn te zien en te lezen dat het goed gaat..blijf bidden dat jullie in Zijn bescherming zijn! Jullie zijn enorme kanjer en weet dat ik jullie heel erg mis! Maar gelukkig is het nog maar 6 week en dan eindelijk zien we mekaar weer :) :)! Super gave en mooie foto's!

Veel liefs en een hele dikke knuffel,
    Anne & Arjan

ps. heel veel plezier met Arnoud :) :)!!

• 02 November 2012 - 23:14

Clemens:

Eej Boompies !!!

Dat naaktlopen moet Ezra maar niet aan wennen hoor, geeft rare gezichten hier bij de flat.

Wel goed om te horen hoe het gaat!

Groet,
    Clemens, Femke , Levi en ....?

• 02 November 2012 - 23:16

Carla:

Wat leuk om de foto's te zien!
    Hier in NL is het koud en verlangen we (ik tenminste) naar wat warmte, en dan moet de winter nog beginnen haha! Maar ik begrijp dat het bij jullie erg warm is en kan me zo voorstellen dat je dan soms kunt verlangen naar wat oer-Hollandse kou.
    Veel plezier met Arnoud volgende week en nog een goede tijd gewenst. Veel Zegen, en daar waar nodig sterkte!
    Groetjes,
    Carla

• 03 November 2012 - 09:29

Pim:

Het is weer geweldig om een berichtje van jullie te lezen!!
    Tja, ik zou ook wel eens in de schaduw willen zitten... als je hier naar buiten loopt is het toch vooral regen :-)
    Super dat jullie op heel veel gebieden actief zijn, ervaringen opdoen, en mensen tot zegen zijn.
    Heel mooie weken nog toegewenst!
    Blessings,
    Pim

• 03 November 2012 - 10:44

Gerben En Eveline:

Leuk zeg die foto's en jullie belevenissen te lezen! Heel veel plezier en Gods zegen voor de komende tijd. Ezra die Mandinga spreekt, we zijn benieuwd :)
    Grtjs. Gerben en Eveline

• 03 November 2012 - 12:57

Kristi Boer:

ik ben zooo trots op jullie lieverds! Was een super week!

Tot over een paar weken en veeel plezier met Arnoud!

XXXXXX

• 03 November 2012 - 16:53

Peter, Astrid, Wouter En Annemijn:

Hoi,

Zojuist een koud rondje gelopen met Wouter. Hij vroeg laatst nog wanneer hij weer een keer bij Ezra mocht spelen met zijn dieren. Ik vertelde dat hij nu ver weg is maar hij gaf aan dan gaan we toch met de auto. Maar goed ik hoop dat het binnenkort weer kan.
    Geniet nog even van de warmte want voor jet het weet zitten we weer in de kou in de dierentuin met z'n allen.

Groeten van ons allemaal,

Peter, Astrid, Wouter en Annemijn

• 03 November 2012 - 21:58

Jan Boom:

fijn om te lezen dat jullie zo lekker aan het inburgeren zijn :-)

tot snel!

xjan

• 04 November 2012 - 13:24

Mama:

Hallo daar , wat een leuke foto's ,zo herkenbaar , ik voel bijna de warmte weer.......lang leve de herfst hier in Nederland !
    Heb een goede tijd met Arnoud , hij heeft weer nieuwe ballen ,shirts mee van sport 2000 .
    Liefs,
    Mams.

• 05 November 2012 - 09:48

Laura:

He hallo,
    leuk om het reisverslag te lezen en de foto's te bekijken - geven een beeld van hoejullie zitten, de omgeving, de mensen en jullie alweer groter wordende kinderen.
    Wij hebben hier een mooie herfst, wel vaak koud en nat, maar ook af en toe mooi en de kleuren zijn prachtig.
    Gek idee, Christiaan, als je terug komt is Els weg, is er een nieuwe directeur (als het goed is) en is Frits al weer enige tijd aan het werk als teamleider naast Danielle.
    Heb je gehoord dat de moeder van Harry van Spanje een paar weken geleden plotseling is overleden? ik vind het zo erg en ben er (nog steeds) veel mee bezig. Harry is in een klap flink volwassen - hij doet het goed, hij verwoordt het goed (vaak ook nagepraat van anderen, maar dat geeft niet, het geeft hem woorden aan het verdreit en de situatie), maar wat een ramp voor hem en het hele gezin.
    Ik ga gauw door, heb het nog goed en tot best alweer gauw.
    Groet!

• 05 November 2012 - 18:49

Anneliespolderman:

Hallo Chris, Marieke en kids,

Bedankt voor het sturen van brief en foto's. Zo krijgen wij weer een beetje een indruk van hoe jullie daar zitten.Wat een volstrekt andere wereld, hè! Knap hoe jullie het allemaal doen!! Geweldig, dat er steeds familie op bezoek komt.Leuk, dat jullie o.l.v. Arnoud ook een soort Athletes in Action hebben!!

Van harte Gods zegen voor de komende periode,

Annelies.

• 06 November 2012 - 14:13

Corine Ter Horst:

Chris, Marieke en kinderen.
    Leuk om een verslag te lezen over jullie belevenissen in het tropische Gambia. Hier moeten de handschoenen weer aan en de mutsen op! Nederland maakt zich op om de winter in te gaan! Geniet nog maar goed van de laatste paar weken warmte en missie in den verre. Chris en Marieke hoe maken jullie je verstaanbaar? Ik neem aan dat jullie nog geen Mandinga spreken ! Gaan jullie op school nog een presentatie geven?
    Wens jullie God's zegen toe in het werk én leven in Gambia.
    Groeten, Corine

• 09 November 2012 - 21:56

Dee:

Wat schattigg Leah in die draagdoek!

Ga je dat hier in Nederland ook doen? Ik denk dat Leah daarop staat, euhm zit :)

Sutto ye diyaa!

• 13 November 2012 - 10:55

Maudy:

Mooi dat jullie je zo inleven in het leven van alledag. Dat jullie nog steeds - ook deze laatste paar weken - tot zegen en bemoediging mogen zijn voor de lokale bevolking en tot het team! Geweldig mooie foto's! Geniet er nog van en tot gauw weer!

Blessings

Maudy

• 13 November 2012 - 15:58

Ada Van Soest:

Lieve Christiaan en Marieke
    Ik betrapte me al een paar keer erop dat ik dacht "nog even en ze zijn weer terug", wat natuurlijk enorm egoistisch is van mij
    Zo blij dat jullie ook wat leuke persoonlijke contacten hebben, dat maakt dat je het wat gezelliger hebt
    Ik ben benieuwd hoe jullie familie dat zo gaat ervaren om een poosje mee te draaien
    groetjes en zegen